Söndagsäventyr



Bilder från Glörje källa utanför Anderstorp. Litet pit stop på vår "söndagsfinåkning" ute i skogen..
Det ska visst vara en hälsokälla sen urminnes tider!

Efter vår lilla tur (inkl. farsdagsfika hos morfar) så stannade vi till vid Hemköp och Mr E gick in för att köpa några liter mjölk medans vi satt kvar och väntade. Plötsligt så såg jag att bilen jämte började rulla, det gick ytterligare några sekunder innan jag insåg förskräckt att det var vi som var på väg och redan var halvvägs ut på parkeringen. Fast i baksätet (tro inte att det bara är att öppna dörren och hoppa ut i den bilen) försökta jag fastställa i mörkret var handbromsen fanns. Slängde blickar bakåt och såg bilarna parkerade bakom närma sig oroande fort, kändes det som i alla fall :-). Till slut fick jag upp framsätet och hoppades ut o in fram, stampade på bromsen och försökte starta bilf*n..
Men icke, så jag fick lämna den stående väldigt dumt till och in och ropa efter Mr E i butiken. Sen kom han och ordnade till allt men undra hur många som fick ett riktigt gott skratt?!
Ja, som det kan bli... ...Själv måste jag sträckt mig i ryggen när jag slängde mig framåt och försökte hitta handbromsen - så jag spenderade resterande av kvällen på soffan!

Nu idag måndag är jag ledig och på schemat står det städning och träning, resten tar vi som det kommer!



Kommentarer
Postat av: Eric

Det är kämpigt att åka Niva gumman. Men det som en dödar en stärker en :-) Vänta bara tills jag packar in er nästa gång och drar ut på riktig offroad. Det var dock väldigt mysig dag igår.

2009-11-09 @ 10:05:11
Postat av: Mariee

Åhhh läskigt! Tur att du agerade snabbt! Låter som att denna resan var spännande nog fast det inte var offroad! =)

2009-11-09 @ 15:33:05
URL: http://www.omidag.blogspot.com
Postat av: Anonym

Mitt hjärta for upp i halsgropen, när jag läser vad ni hittar på!Vad duktig du var Lina,att du fann dig så snabbt!

SVÄRMOR

2009-11-09 @ 17:48:18
Postat av: helen kardebratt

Ibland är tillvaron lite väl spännande..... Du får se det som att det här kommer ni att skratta åt i framtiden när di sitter som pensisar och spelar yatzy...kram HElén

2009-11-12 @ 20:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0