Söndag

Söndag kväll och jag sitter här framför datorn och känner mig nöjd efter en bra helg!
Min bror & syster kom och hälsade på i fredags och Niklas vände kosan mot Stockholm idag och Jojjo åkte tillbaka till Jönköping igår.. Niklas har inte varit här sedan vi flyttade in så det var toppenkul!
Idag har Lilleman, Mr E och jag varit i Järanäs hela dagen! Bolmen är härlig och Lilleman trivs som fisken i vattnet hos farfar och Nikki.

Lite blandade foton:

syskonen
Syskonen Kullinger & Lilleman!

Saffran - Nickes fina hund!

Nu helt plötsligt går det inte ladda upp fler bilder, något krux med blogg.se..

Jag får återkomma!!

tillbaka

en och en halv vecka och mina tjejkompisar överraskade mig så det stod härliga till...
De hade lurat mig att jag skulle iväg på barnkalas men istället kom en drös glada tjejer med mat och dryck!
Inte nog med det  så fick jag också ett presentkort på Faces, tack snälla ni. Ni är underbara, och det har varit underbart att fylla år också. Så mycket hälsningar, blommor, presenter jag fått!

Lite blandade bilder:

Tur jag var ledig dagen efter, var liiiite trött!

Ja tusen tack tjejer, jag är så himla glad över surprise!

Blandade semesterbilder

Känns som ett somrigt och fint fotot - semestern i ett nötskal!

Lägger ut fler i kväll!!

Ja herre gud!

Nu är man över 30.
Över 30.

Ja över 30. Hmmm... Det kan ge upphov till många extensiella funderingar men det tänker jag inte skriva om nu utan vill tacka ALLA som grattat mig på ett eller annat vis!
Veckan i Grekland var fantastisk! En vecka går allt för snabbt bara.
Kommer att lägga ut lite fler semesterbilder så snart jag får tid.

När vi svängde in i Anderstorp i lördags kväll hängde det "Grattis-skyltar" i samhället och hemma var vår uppfart barrikerad med skyltar och ballonger. Vilken överraskning!
Men den störa överraskningen var att vårt hus var under ommålning!
Det har bara varit grundmålat hittills och jag hade räknat med att hela semestern skulle gå åt till målning men nu så slipper vi det!! TACK Mr E.

På söndagen kom familjen på mat, som vi caterat på Götarps catering.
Det var verkligen gott och rikligt med mat men framför allt SMIDIGT!
Lite blandade bilder på kära familjen:

Riktigt alla gäster fastnade inte på kort... Men de flesta fick jag allt med...

Tackar för ett par läckra Georg Jensen ljuslyktor:

en underbar Nikon digital systemkamera, (vet inte om det är exakta modellen)

Sen har jag fått armband och halsband från mamma och ett fint fat från Hestraviken.

Nu är det snart lunchdags och vi ska åka till Köket i Gnosjö och äta.

Men jag återkommer i em med fler bilder etc har massor mer att visa!

Hej så länge!

Ö-tur

Igår tisdag (eller var det tisdag igår, blir alldeles dagvill) så var det strålande sol och riktigt hett.. Mamma & jag låg vid poolen och läste, medans Mr E och Lilleman spenderade dagen hos en icke engelskkunnig doktor i Poros.
Lilleman har varit lite förkyld de senaste dagarna men igår började han hosta, så Mr E for iväg till apoteket för att inhandla lite hostmedicin, men blev ivägskickad till närmaste doktor istället.
Så ett par timmar senare kom de tillbaka, trötta, svettiga och 70 Euro fattigare men har fått hostmedicin i alla fall..
Idag är han mycket bättre, lite förkylningsastma dock med det är ju snabbt avhjälpt med inhaleringsnebunetten som vi har med oss..

Sista dagen med hyrbil idag så vi har varit på en riktig ö-rundtur!
Vädret har varit växlande så det har passat fint..

Första stoppet var i Sami (där "Kapten Corellis mandolin) spelades in. Jätte mysig fiskeby med en härlig strand:

Var tvungen att fota deras fina lilla stranddusch:

Vattnet är så otroligt klart här!

På denna sidan ön har alla stränder sten och/eller blandad sand/stenstrand. På andra sidan ön är det bara långa fina sandstränder.
Men titta så fint sten kan vara!

Vidare fortsatte vi mot Fiskardo, en genuin hamnby där det sägs att många semestrande kändisar brukar lägga till med sina lyxyachter. Vi såg inga men fick i alla fall en god grekssallad och Lilleman fick mata alla fiskar som simmade i havet precis brevid vårt bord..
Vad som gör Fiskardo speciellt är att byn inte förstördes i någon av de två jordbävningar som drabbade ön på 50-talet.
Nästan alla annan gammal arkitektur är förstörd på ön och nytt har byggts upp.

Nästa stopp var vid en av greklands absolut vackraste stränder - Mirtos. Vi kunde tyvärr inta bada där idag, det var röd flagg - för mycket undervattensströmmar.

Vi har väl kört en sisådär 16-17 mil idag men eftersom vi snirklat oss fram i 30 - 40 km mestadels av tiden har det tagit lång tid. Det har varit ganska mycket getter utmed och på vägen som stoppat upp här och där :-).

Nu sitter vi här i lobbyn och drinker varsin drink före middagen. Vi har "All inclusive" så mat och dryck ingår men eftersom vi haft hyrbil har vi mestadels testat andra lokala restauranger istället.
På hotellet bor bara två andra barnfamiljer resten är honeymooners eller andra par. Vi bor bra och nära mellan restaurang och pool. Men vissa rum, speciellt sviterna (som har egen pool) ligger en bit bort på området och då körs de gäster som bor där fram och tillbaka i golfbuggys.

Ett litet fint kapell har hotellet också - så mysigt!

Nu har vi två heldagar kvar. Jag hoppas på sol och kunna ta det lugnt vid poolen. Mr E vill åka på utflykt med en båt med glasbotten och mamma vill nyttja hotellets spaa. Vi får se vad som händer!

Ha det fint hemma! (Och tack för alla kommentarer i förra inlägget - alltid lika kul)

Kefalonia - vilken härlig ö!

Äntligen framme!
Landade på Kefalonia lördag eftermiddag! Värmen slog emot oss!

Efter en timmes buss möttes vi av ett härligt hotell:

Även rummet var fint med härlig havsutsikt. Det är glasvägg från toaletten ut genom sovrummet och balkongen. Så sitter man på toa ser man havet samtidigt :-)
Här finns ingen strand utan dit är det 3 km, till Skala som närmaste by heter.
Hotellet har däremot gjort en platå nere nere vid havet som kan spatsera ner till.

Igår söndag spenderade vi dagen vid poolen. Lilleman har hittat en tjejkompis i samma ålder, så han trivs så bra så!

Idag måndag har det varit mulet men varmt, nu framåt kvällen är det strålande sol igen.
Vi har varit på stranden, men sen när det nästan började regna åkte vi en tur upp till bergen istället i vår fina hyrbil. Ha ha!

Imorgon tisdag ska vi åka runt på ön hela dagen - så då blir det inget solande. Får hoppas det blir fint väder de sista dagarna sen så man blir liite brun i alla fall.
Nu sitter Mr E på terassen och väntar på mig med hotellets lånedator i knäet. Bäst att gå! Middagen väntar!

Semester hälsningar från oss!