lite av varje

Söndag kväll och jag sitter här ihopkrupen i soffan med datorn i knäet. Lilleman sussar gott i sängen sen någon timme och Mr E lagar en varm "drink" till mig med lite honung, ingefära & citron.
Har grymt ont i halsen och bihålorna. Tycker förkylningarna alltid sätter sig i bihålorna på mig de senaste åren, undra varför?!
Ingen som har något husmorstips emot förkylningar? Min kollega Maria är hälsokostproffs, får nog fråga henne!

Gårdagen gick i rasande fart på jobbet, senare på kvällen hade vi besök av ett par goda vänner som vi njöt av god mat & dryck tillsammans med. M & M är så goa människor, genuint ärliga och glada. Vi skrattar nästan så taket lyfter när de är här, ja hoppas vi ses snart igen.

Har arbetat idag också men stängde lite tidigare och gick hem och vilade mig. Eller vilade, sov två timmar i sträck innan Lilleman väckte mig med en riktig "snorpuss" på munnen. Han är också lite förkyld, håller tummarna att Mr E klarar sig.

Nu ska jag duscha och sedan gå och lägga mig, hoppas över Filip&Fredrik ikväll.

I veckan har jag följande på schemat:

Måndag
-baka bröd med mycket linfrö, bra för Lillemans mage
-städa här hemma
-in tidigare till jobbet och jobbar sedan kväll

Tisdag
-jobba fm och sedan inget planerat

Onsdag
-zonterapi
-utvecklingssamtal på förskolan
-jobba kväll

Torsdag
-jobba förmiddag
-packa

Fredag
-flyger till Umeå, åker redan på förmiddagen

Lördag, söndag
-årsmöte Roks

Hemma igen sent söndag kväll.

Tack och adjö för mig!
Kram

Kommentarer
Postat av: Mia & Kungen

Hoppas att du blir nöjd med zonterapin och att du känner att det ger något nu när jag tvingat dit dig :-)))Jag är också snuvig med halsont och stopp i bihålorna så får du nåt bra tips så hör av dig till mig direkt för jag håller på att bli galen här!

Kramizzar Mia

2009-05-04 @ 07:38:41
URL: http://mastmar.blogg.se/
Postat av: Tessan

Hej Lina,

Vad fint ni fått i nya huset! Ser ut som du har samma tycke som jag i mångt och mycket :))



Hoppas ni mår bra och trivs superbra i huset!



Pusse

2009-05-05 @ 09:53:11
Postat av: Nina

Hoppas halsen känns bättre, det var ju några dagar sedan du bloggade nu så chansen finns ju. :-)



Zonterapi gick jag på för några år sedan och det hjälpte mig jättemycket med både det ena (tog bort mina återkommande urinvägsinfektioner) och det andra (gav min ägglossning en skjuts på vägen).



Hälsa Mr. E och tacka för musiklänken! Dock hade jag ju redan lagt upp den på min blogg för flera månader sedan. Jag nosar upp det mesta som har med Pain att göra! ;-)



Ha en bra helg när du är iväg.

Stor kram!

2009-05-07 @ 13:08:19
URL: http://smaulandskan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0