Umeå ToR

Sent igår kväll efter drygt 1,5 timmes flyg och lite bilåkande var vi hemma igen. Eftersom jag är relativt ny i gemet var helgen otroligt intensiv och mycket information att ta in, men trevligt har det varit!
Jag har alltså varit på ett årsmöte för ROKS.
(Tjej- och Kvinnojourer finns ju i varje stad, från söder till norr, varav 64 st av oss har valt att gå samman och är medlemmar i huvudorganisationen ROKS).
Ordförande för möteshandlingarna var fd SSU ordföranden Anna Sjödin samt en annan kvinna. De guidade mig och ca 120 andra kvinnor genom dagordningens punkter på ett enkelt och kompetent sätt.
Jag som egentligen inte är någon föreningsmänniska tycker har lärt mig en hel massa om propositioner, votering, stadgar, mötestorg och mycket mycket mera.
Önskar att vi haft lite mer tid för sightseeing men det enda jag sett av Umeå är egentligen vägen mellan flygplatsen och stan :-) Vet i alla fall nu att Umeå har 112 000 boende och snittåldern är så ungt som 38 år på invånarna.
Och så några butiker som vi hann rusa igenom i fredags. Hittade lite kläder till Lilleman på Pop. Mr E som var i Halmstad hade också handlat lite på Pop, som väl var hade vi inte köpt likadant:



Nog om Umeå, eller hmm, måste bara skriva att jag satt rakt emot världens härligaste människa under middagen i lördags kväll. Hon kom från Borlänge och var ursprungligen traversförare. Jag skrattade så jag vek mig åt hennes prat & roliga skämt. Fick senare förklarat för mig att hon heter Kerstin Bäck och har varit stå uppare och deltagit i filmen Hälsoresan och flera olika tv-program. Ja hon var verkligen en skön människa!


Idag måndag har jag varit ledig, tack Annelie, och det var behövligt. Har fixat och donat här hemma. Fd Hyresvärden har vait här och klippt gräset och gjort fint:


   
TACK PAPPA!

Tycker vår blodbok är så fantastiskt vacker. Kan stå och titta upp i den i evigheter!
Vilka färger!

 

På eftermiddagen hade vi lite fikagäster och nu ikväll har vi lagat grönsaksoppa och bara tagit det lugnt.
Nähää, bäst att krypa till kojs nu, en väninna kommer på frukost imorgon!

God natt från Lina och dom två nya familjemedlemmarna:


Kommentarer
Postat av: Nina

Tack för dina fina ord på min blogg, vet inte riktigt vad jag gjort för att förtjäna dem, tycker mest jag "ordbajsat" ganska ointressanta saker i det senaste. Men GLAD blev jag, så TACK goa du!



Kul att din Umeåresa blev så givande och intressant. Kan tro att det satte extra guldkant på middagen att sitta jämte en "äkta" ståuppare. Har man tråkigt då får man verkligen syna sig själv i sömmarna ordentligt tror jag. :-)



... Först trodde jag att det var två kryp på ett blad du hade fotat, men sen såg jag ju vad det var för hyresgäster. Mysigt! Om man inte går för nära vill säga. ;-)



Imorgon får ni nog gäster från NORMA, om du jobbar då. En massa "kostymsnubbar", svenska och utländska. Hoppas de är lika trevliga som den äldre damen du skrev om i inlägget ovan, även om jag tvivlar lite på't. De brukar kunna vara rätt dryga. ;-)



KRAM

2009-05-13 @ 07:37:45
URL: http://smaulandskan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0