bio, Harrys, brunch & Zoo

Ja, det är sammanfattning av helgens aktiviteter!

I fredags åkte vi till Jönköping efter jobbet och åt middag på Harrys tillsammans med Systeryster och hennes sambo. Sedan följde Lilleman med dom hem och Mr E och jag gick vidare och såg "Änglar och Demoner". Trodde den skulle vara kass efter läst recensionerna men så dålig var den inte utan ganska bra faktiskt!!
Mysigt att komma iväg på bio bara vi två också!



I lördags hade vi bokat upp brunch, Fru Junerud & Fru Lundin och så jag. Vi började äta vid halv elva tiden sen fastnade vi på altanen och i solen till halv tretiden. Herre gud vad tiden går snabbt när man har trevligt!!
Här håller vi på att duka upp:


amerkanska pancakes, melon, kivi, bacon, smoothies, ägg, ljumma frallor, färkpressad juice etc etc.
Thanx girls!

Tillbaka till Tallgatan och lite kaffe hos fam Wallin medans barnen lekte. Sedan började Mr E med maten, helgrillad färsk kyckling, fylld med citroner & oliver. Mr E tycker det är toppen att grillsäsongen har börjat, nu kan han äntligen grilla massa gott som han suktat efter under vinterhalvåret.
Ett annat stort intresse han har är ju sin terrängbil - Lada Niva.
Två entusiaster i sitt esse:



Efter maten kikade vi på Melodifestivalen - innan vi somnade hela familjen på soffan strax efter Marlena Ernman uppträtt. Har ju tyvärr aldrig gillat hennes "höga toner" men tyckte ändå hon var supersnygg & gjorde ett bra framträde.

Imorse vaknade jag av att Lilleman satt på sitt rum och lekte. Låter så gulligt han lilla morgonkvitter! Och så vet man att han måste vaknat i sin säng och inte gått in till oss utan börjat leka istället. Vår lille duktige gosse!
Efter lite gos gick vi ner och bakade bröd med mycket linfrö i som är bra för hans lille mage. Sedan väckte vi Mr E med ljummet bröd, brieost och en skvätt nybryggt kaffe.
Mätta och goa styrde vi kosan mot Borås och Borås Zoo. Där har vi flanerat hela dagen ända tills de stängde.
Vilken KANON dag vi haft! Efter har känt mig trött, trött ett tag var det precis en sådan här helg jag behövde!

  

Nu ska jag dricka mitt Brännässel-te och slå mig ner framför Filip & Fredrik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0