Söndag

Klockan är snart 10 och vi är på väg till Lillemans mormor som kom hem från Gran Canaria sent igår kväll. Hon har varit där i två veckor så hon lär likna en pepparkaka vid detta laget.

Sedan planerar Mr E & jag att åka till huset, vi ska fixa lite utomhus och sedan städa upp och dona inomhus.
Igår arbetades där hela dagen, tyvärr hade vi ingen barnvakt så jag och Lilleman var ute på andra äventyr.
Vi åkte till Jönköping och hälsade på min lillasyster, som var mitt uppe i studierna inför tentan på måndag, men hon tog sig tid för oss i alla fall! Mysigt!
Vi var en vända på IKEA också, jisses vad folk. Trodde de flesta var panka efter jul?!

Lillemans mage är inte bättre, så imorgon ringer vi doktorn. Kortisonsalvan har inte hjälpt och han är rödare än någonsin i rumpan. Stackars liten.. Fortfarande stenhård i magen trots Mikrolax och Laktulos.
Hoppas doktorn kan hjälpa honom imorgon...

Nu; dags att åka!

Kommentarer
Postat av: Susanna

Hej Lina. Tittar in här på din blogg då och då, kul att följa hur husbygget går framåt!



Jag var bara tvungen att kommentera det här med Lillemannens mage... Ella var likadan när hon var liten, vi fick tom åka till Ryhov mitt i natten några gånger. Inte kul alls! Men vad gällde Ella så trodde dom att all penicillin (öronen...) hon hade ätit hade förstört floran i hennes mage. Vi skulle också använda laktulos men det gjorde bara saken värre... Sen fick vi tips om något som heter Probioplex och det hittar du på hälsokostaffären. Det är i kapslar, vi "öppnade" dom och blandade det pulvret i sylt. Det fick Ella varje morgon i ett halvårs tid och vips, hon blev bättre redan efter några dagar. Jag vet inte riktigt vad detta Probioplex är, men det ska visst vara lite likt laktulos. Kanske kan du googla lite, hittar säkert nåt! Bara ett litet tips!



Oj så långt det blev :-) Ha en skön söndag!

2009-01-11 @ 10:40:18
Postat av: Lina

Tack Susanna. Ska åka raka vägen till Hälsokostbutiken imorron!

TACK igen!

2009-01-11 @ 20:51:43
URL: http://kullingers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0