8 dec

Idag är det Tema-dag på förskolan vilket innebär att Lilleman varit där hela förmiddagen trots att jag är ledig!
Så jag passade på att besöka gymmet, det var pensionärs-tisdag så man kan väl säga att medelåldern sjönk drastiskt med min närvaro. Men jag trivs bland pensionärerna, satt jämte en dam på spinningcykeln, insåg snabbt att hur sakta jag än trampade så var jag ändå snabbare än henne! Hihi.. Skämt och sido, det är verkligen toppen att de håller kroppen vid god vigör!
 
Helgen som varit gick i matens tecken, eller var några av höjdpunkterna är kanske bättre uttryckt.
Mr E hade köpt ett par kilo nykokta havskräftor som vi enkelt smällde i oss tillsammans med några vänner. Därefter god gryta och smarrig efterrätt gjorde inte kvällen till det sämre.
På söndagen for vi till Värnamo för att inta Gästgiveriets julbord. Det var gott! Jag gillar mest det "kalla". Lax, sill etc är riktigt smarrigt & tar gärna två gånger.
Efter denna matorgie åkte vi vidare till julmarknad i Apladalen. Mysigt men kanska kallt, så vi drog oss hemåt ganska snabbt igen.
Tack mamma & Jojjan för en mysigt eftermiddag.

Mamma, som jag skrivit innan, är sjuk. Nu efter ett par dagars kortisonbehandling så är hon mycket piggare. Hennes diagnos är AIH. Autoimmun hepatit. Läs mer här
Imorgon ska hon läggas in igen och göra biopsi på levern för att kontrollera hur långt sjukdomen fortskridit. Hon är även uppsatt på transplantationslistan för ny lever men så långt fram blickar vi inte utan nu gäller det att tänka positivt och hoppas att behandlingen lyckas och hon kan leva vidare som vanligt, eller nästan som vanligt i alla fall.

Nu är det dags för mig att sätta igång Nespressomaskinen och brygga en riktigt god latte innan jag far till jobbet.

Ha en fortsatt fin (även om den är grå) decemberdag!

 

Kommentarer
Postat av: Nina

Så tråkigt att läsa att din mamma är sjuk. Jag hoppas innerligt att hon svarar bra på behandlingen. Ska tänka på henne/er och hoppas på det allra bästa.



Stor, varm kram!

2009-12-08 @ 19:20:42
URL: http://smaulandskan.webblogg.se/
Postat av: Nina

Hur har det gått för din mamma?

Tänker på er!



KRAM

2009-12-17 @ 09:34:33
URL: http://smaulandskan.webblogg.se/
Postat av: Linda

har också den sjukdomen :(

2010-05-03 @ 14:22:38
URL: http://liindapetersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Snart är julen här! Åh vad jag längtar...

Och jag har en tävling där man kan vinna ett presentkort på 300:- ! Perfekt att ge bort i julklapp :)

2010-11-26 @ 07:41:36
URL: http://lindshe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0