Fredag morse

vaknade jag med en begynnande huvudvärk och var ökentorr i halsen. Och inte kändes det bättre när jag kom till insikt med att jag skulle vara på plats för cellprovning om en kvart.
Min muntorrhet berodde nog på den kalastrevliga middagen hos Mia kvällen före. Vi fick fläskfilé i grönpepparsås med
klyftpotatis och mycket vin till... Sedan chokladtåra med smak av fikon och lite mer vin..
Hur gott som helst. TACK!

    

Förresten kan en torsdagkväll bli bättre än att fylla den med smarrig mat, dryck och goa skratt med väninnorna?

***

Fredagen fortsatte med lite utelek i det härliga vädret! Lilleman & jag njöt av vår lediga dag tillsammans:

  


 
Vi bakade pepparkakor på eftermiddagen:

                                          



Hmm, vände ryggen åt 5 sek.. Men han är snabb Lilleman ;-)

Senare på kvällen var det dags för badminton med familjen på Tallgatan 2. Tror det är 5e gången vi spelar nu?!
 
Undrar varför killarna ser så glada ut, de förlorade ju... IGEN..
Fast jag kan inte säga att det är min förtjänst att vi vinner precis. Jenny är grym!

****

Idag lördag har Lilleman varit lite halvhängig; snorig och varm.. Men för pigg att bara stanna hemma så han & jag åkte till Bredaryds Möbler och en sväng till Mio i Värnamo.
I huset jobbade killarna.
 
De målar innertaket nu!
Imorgon när vi har barnvakt är det min tur att att jobba...

Nu ska jag titta på Svt Play och "Himlen kan vänta" som jag missade i torsdags.
Ikväll ska vi bjuda Anders & Hélen på lamm från Greken i Anderstorp.

Ha en fortsatt trevlig helg alla vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0