Huset & lite till..

Lite dåligt på uppdaterandet... Dagarna går så ruskigt fort!
Inte för att något speciellt har hänt men ni vet hur dagarna bara rullar på så är det helt plötsligt fredag. Och jobbar man helgen som jag gör nu så går den också snabbt. Fast helger går iof alltid kvickt, ledig eller inte..

Två snickare har varit i huset nästan hela veckan. Enligt dem kommer golvvärmen som vi väntat på i 10 veckor på måndag. Om den verkligen gör det eller inte återstår att se!
Som ni vet har det regnat mycket i veckan men vi har byltat på oss regnkläder och ändå jobbat vid huset. Rensat emballage, slängt plåt, plast, isolering osv. Till Lillemans glädje har det blivit några vändor till tippen!

Vårt kök levererades igår, det står snyggt ihoppackat i garaget nu.  Vita högglansiga luckor med aluminiumhandtag. Bänkskivor beställer Mr E genom Nordbäcks när det är dags..
Vitvarorna från Inges kommer om två veckor tror jag..
Trappan är också beställd från Nilenfors trappindustri. Det blir en täckt ektrappa med vitt vagnstycke. Räcket till övervåningen ser ut så här ungefär:


V 50 levereras den!

***

Idag när jag har jobbat så har Mr E och Lilleman varit i Värnamo och kikat på badrumsmöbler. Inte nått snyggt hittade dom tyvärr :-(
Sen åkte dom hem till Tallgatan 2 och en fick sig en åktur med Herr Wallins terrängbil. De flyttade över barnstolarna så både Lilleman och deras tös kunde följa med. Över stock o sten for de med barnen gapskrattande i baksätet.
 

Mr E har mms:at fler bilder till mig idag:




(Det är Mr E:s grillade revben han äter på sista bilden.. O snacka om ballongmage)..

Imorgon söndag ska jag jobba en stund. Vi har ordnat med barnvakt  så Mr E ska arbeta i huset. Men just nu har han noll inspiration säger han... Han tycker "bråket" med byggfirman tagit så otroligt mycket energi och han har därmed tappat lusten. Jag hoppas av hela mitt hjärta att den kommer tillbaka snart!


Tack för mig, just nu!

/Lina

Kommentarer
Postat av: HElen

Kul att det händer grejer nu. Vilken fin trappa ni valt. Super snygg....

Må så gott /

Helen

2008-11-16 @ 18:55:41
URL: /http://mammakardebratt.blogspot.com/
Postat av: mia & kungen

Ha ha ha jag flabbade gott av bilden där det ser ut som lilleman just ´stoppat fingrarna i en stickkontakt eftersom håret rest sig rakt upp!!!Han ser för go ut!! Härlig mage också! Kraaaamizzz

2008-11-16 @ 22:34:46
Postat av: Marie

hihi!! Härligt avslappnad lilleman.. har han svalt en ballong! =) Världens sötaste kille! Kram

2008-11-16 @ 23:17:02
URL: http://tomorrowisalongtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0