Pölsemannen och lite till..


Idag fyller världens bästa faster Marie 26 år! Grattis!
Hoppas maten var god i kväll. Vi kommer med present snart....


****

Dagarna rullar på och imorgon är det redan torsdag!! Igår åkte vi ju Malmö ToR, många mil för några soffors skull men samtidigt är det ju viktigt att provsitta och se den i verkligheten. 
Lilleman tröttnade lite i slutet men annars skötte han sig fint. Han har by the way gjort sitt första inköp, när vi satt och fikade på Eurostop. Ni som varit där vet att "Pölsemannen" står där med sin vagn och säljer korv. Lilleman tjatade o tjatade när vi satt och fikade på Coffee House.
 -Jag vill ha korv, jag vill ha korv. Till slut sa jag: -Ja, men då får du gå och köpa en själv!
Sagt och gjort, han traskade väg direkt till korvgubben och sa med hög röst: -Kååv med brööd.
Sen gav han honom sin guldtia och fick maten.. Vi skrattade gott där vi satt och kikade på honom en bit bort.



****

I huset är golvvärmen samt allt golv lagt nu. Här är foto på slingorna, före golvet var lagt.
Mr E inspekterar:

(Han är för övrigt sjuk nu, troligtvis halsfluss, usch..)
Nu är det nästan bara upp till oss hur snabbt vi kan flytta in. Ny plan är februari mitten/slutet. Känns rimligt som det är nu. Eventuellt kommer Mr E vara tjänsteledig i 4 veckor efter jul och bara ägna sig åt huset, men det är inte klart ännu.

Imorgon torsdag kommer soffan vi köpte i Lammhult. Tja, den lär väl få stå inplastad ett antal veckor till men det är inget att göra åt! Sen hoppas jag får träffa min bästa svärmor Anita som är här på besök.. Vi har träffats alldeles för lite i höst!

Nu ska jag krypa ner jämte Lilleman och sjukeman..

Sov gott!



Kommentarer
Postat av: sofie

lille plutt vad söt han är, vilken överraskning för korvgubben!!! Vi ska fira ju i smål.sten skulle va mys att bara få krama om er o kolla på huset!

2008-11-27 @ 09:19:10
Postat av: Mia & Kungen

Sötis, så stor att han kan köpa kov själv! Synd att det inte blev nån fika men det går ju fler tåg så vi hinner nog innan vi blir gamla he he. Ha en go helg kära vän! Kramizz o en extra pöss till lilleman

2008-11-28 @ 09:24:06
URL: http://mastmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0