ÄNTLIGEN!

Nu händer det grejjer!
Snickarna kom i torsdags och har varit och arbetat i tre dagar.
Och vi har fått ett färdigsnickrat garage, och en port! YES!
(Numera är man tacksam för det lilla).

Vit på insidan men svart på utsidan.

Mr E är i huset nu ikväll och lägger lite plattor där värmepumpen ska står. Rörmockarna kommer nu i veckan och kopplar in den; vad skönt det ska bli med ordentlig värme i huset..


Själv har jag varit på en föreläsning om hedersrelaterat våld. Det var mycket intressant.. Visste ni att hedersrelaterat våld sträcker sig över många flera religioner såsom tex, judendomen, kristendom, islam.
Det går att diskutera hur länge som helst inom detta område.. Jag fick en ordentlig ahaa-upplevelse, och det är att det är faktiskt synen på kvinnans sexualitet som skapat grundproblemet från första början.
Men som sagt, det är en never ending story; problemet kan diskuteras i oändlighet. (Och det gör jag gärna för det intresserar mig hur dessa, främst nysvenska unga kvinnor lever i sina familjeförhållanden).

****

Imorgon åker Mr E på kurs till Stockholm några dagar och jag ska försöka åka till tippen imorgon förmiddag. Om vädret är OK vill säga. I dag har det ju varit riktigt oväder med regn, blåst och åska.. Och en halvtimme långt strömavbrott, blev totalt handikappad på jobbet utan datorn..

****

Måste bara lägga ut några bilder på världens sötaste busungar som sprang runt som vildar i utställning på Nordbäcks häromdagen. Min Lilleman ser upp som bara den till tjejkompisen M som är precis ett år äldre.
"Väninnan i höghuset" har ju numera blivit husägare och hennes man är i full gång att renovera. Ska bli spännande att följa projektet!




Nu kom min honey hem!

Sov gott!





Kommentarer
Postat av: Marie

hihi, ja och jag gick väl upp närmre 10 kg.



Vad söta de är August och M. Härligt att se att det börjar hända lite grejer i huset! Blir något julfirande där i år tror du?

2008-11-11 @ 00:02:07
URL: http://tomorrowisalongtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0