S K A G E N

Hej hopp, nu är vi hemma igen efter en mysig minisemester!
Fast både jag och Eric har längtat hem lite, och det första vi gjorde när vi kom hem var att åka till bygget!

Bilder från Danmark:

Fredag
Vi anlände till våra goda vänner som hyrt stuga mellan Fredrikshamn och Skagen.
  (utsikt mot havet från altanen. Efter 5 min gång var man på stranden).

Vid lunchtid åkte vi vidare till Skagen centrum där vi strosade runt och åt smörrebröd med öl och snaps. Tyvärr var inte vädret det bästa.
Hittade dock världens mysikaste barnklädesaffär med bara Molo och andra danska barnkläder. Trodde jag var i himmelriket...
 

På kvällen grillade vi fisk får att sedan promenera ner till stranden.
     



Lördag
Vi drog direkt ut till grenen som är stället där haven möts. Vädret var fint så det blev en riktigt härlig dag!
 Transportmedlet ut till grenen.
   

Vidare for vi till Europas största sanddynor! Coolt!
     


Söndag & Måndag
Nu var det dags att lämna stugan och våra vänner återvände till Sverige igen. Vi däremot satte kosan mot Ålborg!
Där hittade vi ett hotell inne i city och under söndagen och måndagen roade vi oss med att gå på zoo, shoppa kläder och gå på tivolit Karolinelund.
     

 Denna apa hette Johanna och var född -72. Lilleman var mycket fascinerad, såg han någon likhet med moster kanske?
 =

  
 Torget i Ålborg!

Senare på måndagen åkte vi tillbaka norr över och stannade i Hals, en lite ort utmed östkusten.
Där hittade vi en camping och tänkte testa campinglivet och bo i en stuga över natten. Som väl var hade de en stuga kvar och den nappade vi. Att tillägga är att varken Mr E eller jag är några vana campare och det märktes nog..
För att komma in- och ut på området fick man köra igenom ett par bommar. In kom vi men när vi skulle ut öppnades inte bommarna. Vi tittade o tittade efter något att stoppa nyckelkortet i som vi fått vid incheckningen. Men nej ingenstans, vid det här laget började barnen på lekplatsen bredvid peka och skratta.. Jag gick ut o runt bilen och var på väg in i receptionen för att få hjälp.. Men då rullade Mr E fram bilen lite och bommarna öppnade sig automatiskt..
Kvickt hoppade jag in och vi åkte snabbt därifrån lite röda i ansiktet..
Hur som helst var det urmysigt att bo i stuga och vi kan definitivt göra om det!
Nu var det inget badväder men vi gick ner till stranden en då en runda!
 

Tisdag
Fortsatte färden mot dejlige Fredriksham där vi bokat en natt på Stenalines badhotell. Mina fiskar var i tills de var helt skrynkliga. Själv satt jag mest i bubbelbadet!!
Vi besökte den fina palmstranden också, dessutom hann vi gå och shoppa lite :-)
      

Torsdag
Båten hem till Sverige och Göteborg.
Vår lilla tripp har varit :
 
Lite lagom med aktiviteter och inte bara:


Nu säger jag: God Natt!
Imorgon kommer taktegel till huset, så då är det fullt upp för Mr E.


Kommentarer
Postat av: Jojjo

Hej!



Ni verkar ju haft en alldeles underbar semester, va skönt!

Åhh va det ska bli skoj att träffa er på lördag känner jag nu!



kram Jojjo

ps. jag har tagit ledigt från zoo så jag kan komma .ds

2008-07-03 @ 10:24:18
Postat av: Alexandra

Hej,

Mysigt allt ser ut.

Har aldrig varit på Köpenhamn zoo är det värt att besöka tycker du?

Alex

2008-07-04 @ 13:27:19
URL: http://spaces.msn.com/enprinsessasdagbok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0