Piccolo säger jag bara

vilken bra restaurang det är. Ni som har vägarna förbi Halmstad, besök restaurang Piccolo på Karl den XI:s väg. Mr E & jag var där igår (för fjärde gången tror jag) och har varit lika nöjda varje gång!
Vi delade på deras stora delikatesstallrik med vitlöksbröd, ostar, korv, oliver, tomater etc till förrätt, åt varsin huvudrätt samt drack en flaska husets. Det gick på 500:- styvt. Tycker det känns skönt att man inte behöver bli ruinerad varje gång man äter ute.
Det är inte världens mysigaste restaurang men för er som gillar italienskt rekommenderar jag den starkt! (Det går inte att boka bord utan man får bara åka dit).
 Efter denna förrätten var varmrätten nästan överflödig!
Det var i alla fall mysigt att komma ut bara vi. Det har inte blivit så mycket "bara vi" på sistone av förståliga skäl.
 
Efter middagen gick vi på bio!
Kan man vara annat än helnöjd efter en sådan kväll?!


Här kommer lite fler blandade bilder från vår vecka i Frösakull.
             Vi fick lite nytta av partytälten ändå eftersom vi bjöd några vänner på tårta & kaffe på Mr Es födelsedag.
Så mitt i all ledsamhet har vi ändå firat lite. Min svärmors man avled alltså hastigt den 3/7 endast 60 år gammal. Anita har fått ett hav av blommor, brev och massor besök. Vi är så tacksamma för allt!
Begravningen är i Anderstorp på onsdag om en vecka. Tyckte dödsannonsen var jätte fin. Dikten var text ur en sång med Shirley Clamp som faster Marie hittat.
När vi lämnade svärmor i dag sa hon med tacksamhet i blicken -Tack för allt, utan er är jag ingenting....
Snyft.. Kan man få en finare svärmor?

Imorgon söndag ska jag TVÄTTA sedan förbereda oss för nästa (och sista) semesterveckan.
Vi ska då hälsa på familjen Leksell i skåne samt min häst Whinnie i Blekinge. Utöver det förmodligen en runda till Halmstad samt 30-års kalas i Värnamo nästa lördag!

Nu är det bedtime.

Kommentarer
Postat av: Nina

Det gläder mig att ni fick lite egentid mitt i allt det tråkiga som har hänt. Jag förstod direkt att det var A som hade gått bort när du skrev som du skrev i dina tidigare inlägg och sen såg jag ju annonsen. Den var jättefin, precis som du skrev.

Hoppas att din svärmor inte har det alltför tungt och att ni andra också mår ok. Stor kram till er alla!

2008-07-13 @ 10:00:28
URL: http://smaulandskan.webblogg.se/
Postat av: HElen

Det ser ut som att ni fått njuta lite och ha det skönt trots allt tråkigt och jobbigt. Det där med egen middag tror jag att vi ska passa på och unna oss på semestern också...må så gott

2008-07-13 @ 17:11:44
URL: /http://mammakardebratt.blogspot.com/
Postat av: frida

Pappa åker ner till halmstad ikväll, han skulle dit ni hade er stuga :)

2008-07-15 @ 21:13:34
URL: http://kullinger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0