Jojjo

är trött på att se sitt ansikte varje dag när hon loggar in så det är bäst jag uppdaterar!

De senaste dagarnas gemensamma nämnare är ju så klart solen. Vilket ger värme och i sin tur bad, och badat, det har vi gjort de senaste dagarna.. I torsdags efter jobbet var vi vid Gläntan med fam Woodstreet, och senare på kvällen bjöd de på kräftor. Hur mumsigt som helst! TACK!
De har sina projekt, just nu gräver de sandlåda:


Killarna leker så bra ihop för tillfället, här sitter de och högläser för varandra:
 

I fredags eftermiddag åkte vi ner till Frösakull till lillemans farmor, faster och vovvarna. Vi åt räkmackor, drack vin och njöt av den underbara kvällen..  Hon har det så fint i den välskötta trädgården!
Mr E & Lilleman var dock inte riktigt på topp, förkylda och det var väääldigt synd om dom ;-)
 

Igår lördag spenderade vi på Östra stranden hos Hyresvärden och hans käresta. Lilleman fick bada en liten stund när det svalnat av trots att han var krasslig. Han älskar verkligen att bada :-)
  
På kvällen åt vi farmor Anitas goda hamburgare. Mästerkocken grillade glatt, han hade ju införskaffat en ny Webergrill till Anita.


I förmiddags satte vi fart mot Bolmen och Järanäs, där bor Lillemans farfar med fru. Lugnare och harmoniskarna ställe finns inte, underbart. Men nu var det i och för sig full aktivitet där ute. Den nya sjöstugan är på uppgång:
  
Vi har badat, solat och ätit god mat hela dagen. Vi var ute en liten runda på sjön också. Lilleman hann med och somna i min famn..
Men det bästa har klart varit Nikkis fotmassage, Hon är utbildad massös i Thailand och vill hålla igång så hon inte tappar sina kunskaper.. Hon erbjuder min vänner starkt reducerat pris, någon som är sugen? Jag åker gärna dit varje dag, så skönt var det! Lite fler bilder:
    

Nu ska jag göra iordning inför morgondag sedan gå o lägga mig. Lilleman ska vara hos hans mormor Gunwor ett par timmar imorgon  medans vi är på arbetet. Sedan åker Lilleman med till Östra stranden och spenderar ett par dagar med morfar Hyresvärden och hans Katarina! Saknar mitt hjärta redan..


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja, lite fotmassage är aldrig fel!! Vilken mysig helg ni har haft! Vi har också badat och ätit gott. Imorgon bär det av till huvudstaden! Vi hörs....

2008-07-28 @ 08:14:01
Postat av: Nina

Det gläder mig att ni har haft en så härlig sommar/semester, trots att den även har kantats av stor sorg. Man vet aldrig vad livet har i beredskap åt en så man gör bäst i att njuta maximalt av de dagar och stunder som kommer.

Stor kram till er!

2008-07-30 @ 08:10:34
URL: http://smaulandskan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0